Obrazki

Wyrowisko 2021

WYROWISKO 2021 już za Nami.
Podsumowanie rozpoczniemy od podziękowań za całego kontenera śmieci zebranych przez wszystkich uczestników tej edycji oraz za 2750 zł, które zasilą Fundację „Szansa”. Wiele ciepłych słów należy skierować także do naszych Partnerów oraz Sponsorów, którzy mimo trudnej sytuacji nadal nas wspierają. Wymienić tu należy Miasto Bełchatów, Powiat Bełchatowski, TUiR Warta S.A, Fundacja Rozwoju Gminy Kleszczów, Gmina Zelów,Ekobudowa, Fabryka Wnetrz-Sylwia, Ramirent Poland, Dziupla 4×4 Łódź, Technocomplex, Sami Swoi Noclegi, Lakiernia Proszkowa, Renowacja Felg Piaskowanie Malowanie, ERBAT Akumulatory, Stacja Olejowa 44, GOcreate – Agencja Interaktywna i Software House, Zahakiem sprzedaż przyczep, części, serwis. Żółte z Natury jaja z Suflidowa, Fundacja Bezpieczni, Stowarzyszenie Sztab Ratownictwa w Bełchatowie OFF ROAD Rescue Team Sp Z O.O.” BECKI OFF ROAD Center international, JUR-BUD Jerzy Kowalczyk, MEBLE GOLD WOOD, Terenwizja, TereNowa, TV BXB OFF-ROAD, EBE24.net – lokalny portal informacyjny, Centrum Edukacyjno – Rehabilitacyjne Szansa, Off-Road PL Magazyn 4×4
Dziękujemy Arek Lindner za obecność podczas rajdu, za rozdanie nagród i za możliwość spotkania z nami oraz załogami.
Baza rajdu. Ten sam obiekt. Trudny temat przy poprzedniej edycji. Dla kogoś nieświadomego, odsyłamy do podsumowania WYROWISKA 2019. Przysłowie mówi, że nie wchodzi się dwa razy do tej samej rzeki. My weszliśmy. Tym razem z nowym właścicielem. Pełen profesjonalizm, zaangażowanie, dyspozycyjność, otwartość na nasze propozycje i wymagania oraz chęć pełnej współpracy zaowocowała komfortem i wysokim poziomem przygotowania obiektu z którego mogliśmy skorzystać w dniu rajdu. Serdecznie polecamy Sami-Swoi Nieruchomości jako pewnych i rzetelnych partnerów.
Za zabezpieczenie medyczne odpowiadało Stowarzyszenie Sztab Ratownictwa Medycznego Bełchatów oraz karetka Off Road Rescue Team Sebastian KUC. Za bezpieczeństwo przy OES-ach oraz gniazdach pieczątek dziękujemy OSP Łękawa, OSP Niedyszyna, OSP Postękalice oraz OSP Kleszczów. Udało im się pogodzić zabezpieczenie rajdu oraz zawody Ochotniczych Straży Pożarnych z rejonu całego powiatu bełchatowskiego, które to odbywały się w tym samym dniu. Fundacja Bezpieczni – dzięki silnej i głośnej grupie mogliśmy mieć komfort zarówno na parkingu przy bazie jak i na OES-ach. Jeżeli na Was krzyczeli to tylko dla Waszego dobra . Być może zauważyliście, że na kilku terenach pojawili się młodzieńcy w odblaskowych kamizelkach. Są to chłopaki z Młodzieżowego Ośrodka Socjoterapii w Łękawie pod opieką Damian Mateusz W ramach nagrody za dobre zachowanie, pomagają nam przy zabezpieczeniu rajdu. Obecni są od kilku edycji. Zaangażowani, trochę wystraszeni, a na koniec bardzo zadowoleni. Może Wyrowisko zadziała na nich motywująco i pokieruje ich w dobrą stronę?. Dziękujemy za ich obecność.
Hasłem „wewnętrznym”, grupowym tegorocznego Wyrowiska powtarzanym przy rozwieszaniu pieczątek było: „Nie każdą muszą zdobyć”. Powiesiliśmy ich mnóstwo. Pracy na kilkadziesiąt godzin. Cel – strategia. Dobrze wymyślona i konsekwentnie realizowana przełożyła się na podium. Załogi w naszym zamyśle, miały za zadanie oceniać do których pieczątek warto podjeżdżać. Przewidywanie, analizowanie, czas, doświadczenie i sprawdzanie terenu przez pilota plus trochę szczęścia miało ogromne znaczenie szczególnie w klasie Turystycznej i Turystycznej PRO.
Na wydarzeniu pojawiło się 90 załóg. Zapisy przebiegły bez niespodzianek dzięki GOCREATE. Podział w klasach był prawie proporcjonalny. Oes-y szybko wyjechały. Na PP nie było większych „korków”. Kilka załóg wyeliminowała awaria. Wyniki. Niestety zresetowało się kilka urządzeń. Wyjaśniamy – urządzenia są testowane na tydzień przed imprezą w pewnej powtarzalnej i wypracowanej procedurze (m. innymi zasilanie, komunikacja). Urządzenia były również testowane w piątek przed rajdem przy pakowaniu. Wszystkie były sprawne, wszystkie bez problemu się odczytywały. Niestety jest to elektronika, wrażliwa na wodę czy mechaniczne uszkodzenie. Na odprawie informowaliśmy, że w przypadku niepokojących objawów można zabezpieczyć się zdjęciami. Były załogi, którym nie „odbiło” kilku pieczątek, za to zrobili zdjęcia. Punkty zostały zaliczone. Na następną edycję mamy nowy pomysł, który powinien wyeliminować wszelkie problematyczne sytuacje.
Podziękowania kierujemy do wszystkich filmowców, fotografów obecnych w tym dniu – BXB-Studio, TereNowa TV, EBE2424.net, Terenwizja , Off-Road PL Magazyn 4×4 oraz uczestników imprezy (zawodników, kibiców) , którzy podsyłają do nas zdjęcia i filmy.

Tylko kilkaset godzin pracy, ponad 7000 km, miliony telefonów, kilka ryz papierów, przeziębienie, katar, kaszel i udało się zorganizować WYROWISKO. Jeden dzień to za mało , żeby ze wszystkimi zamienić choć kilka słów. Fajnie było spotkać się w takich okolicznościach i takiej atmosferze. Miło nam było Was wszystkich zobaczyć, niektórych po raz pierwszy, innych po raz kolejny.
Zacytujemy teraz wpis z naszej strony: „…głównym celem jaki postawiliśmy sobie przy rejestracji stowarzyszenia jest propagowanie w pełni legalnej, bezpiecznej i aktywnej formy spędzania wolnego czasu oraz pieczątka. Nasza oferta skierowana jest zarówno dla młodzieży, dorosłych jak i dzieci. Integrujemy się poprzez udział w zorganizowanych rajdach, pokazach, eventach odbywających się na terenie miasta Bełchatowa i Powiatu Bełchatowskiego. Dążymy także do zintegrowania środowiska off – roadowego na szczeblu powiatowym, wojewódzkim i krajowym. Chcemy, aby Bełchatów był znaczącym punktem na polskiej mapie tras terenowych, gdzie w sposób bezpieczny i zorganizowany kierowcy mogą podnieść swoje kwalifikacje”. Czy nam się to udaje? Czy po 8 zorganizowanych edycjach można to ocenić? To pytanie kierujemy już do Was. Dziękujemy za uwagę i do zobaczenia. Bełchatowska Grupa Offoradowa WYR4x4.

Wyniki

MEPTQ

Zapraszamy do zapoznania się z Naszymi Partnerami i Sponsorami.

2

1miastobelchatow3

2021 plakatv03

 

 


Regulamin Rajdu Wyrowisko 2021

Klasy:

- W klasie „Turystycznej” dopuszczalne są: seryjne auta terenowe z napędem 4×4, bez przeróbek układu napędowego (tylko seryjne   blokady), opony A/T, M/T średnica koła do 33 cali, bez wyciągarki (posiadana zostanie zaplombowana). Pojazd musi być wyposażony w zaczepy z tyłu i przodu pojazdu oraz linę holowniczą. Wskazane wyposażenie dodatkowe: snorkel, wyciągarka ręczna, hi-lift, szekle, trapy itp.
- w klasie „Turystycznej PRO” dopuszczalne są: seryjne auta terenowe z napędem 4×4, bez przeróbek nadwozia (nadwozie o kształcie fabrycznym, dopuszczalna klatka wewnętrzna/zewnętrzna, stalowe zderzaki przód/tył), bez przeróbek układu napędowego (tylko seryjne blokady), opony M/T , średnica koła do 33 cali . Obowiązkowo – wyciągarka elektryczna jednosilnikowa, zamontowana z przodu pojazdu (na życzenia Startującego organizator może warunkowo dopuścić załogę bez wyciągarki zamontowanej z przodu). Niedopuszczalna druga wyciągarka zamontowana z tyłu pojazdu (posiadana zostanie zaplombowana) oraz wyciągarka mechaniczna. Pojazd musi być wyposażony w zaczepy z tyłu i przodu pojazdu oraz linę holowniczą. Wskazane wyposażenie dodatkowe: snorkel, wyciągarka ręczna, hi-lift, szekle, trapy itp. Zalecane są kaski ochronne dla kierowcy, pilota i pasażerów.
- w klasie „Extreme – elektryk” dopuszczalne są auta terenowe z napędem 4×4. Dozwolone niefabryczne blokady, przeróbki układu napędowego oraz modyfikacje nadwozia bez ograniczeń (tzw. zmoty). Obowiązkowe: wyciągarka z przodu – elektryczna, zalecana wyciągarka z tyłu, snorkel. Koła bez ograniczeń wielkości i charakteru bieżnika. Obowiązkowe używanie kasków ochronnych (samochodowych lub motocyklowych) przez załogę pojazdu startującego w klasie Extreme. Zabroniona wyciągarka mechaniczna.
- W klasie „Extreme – mechanik” dopuszczalne są auta terenowe z napędem 4×4. Dozwolone niefabryczne blokadyoraz przeróbki układunapędowego. Obowiązkowe: wyciągarka z przodu – mechaniczna, snorkel. Koła bezograniczeń wielkości i charakteru bieżnika.Obowiązkowe używanie kasków ochronnych (samochodowych lub motocyklowych) przez załogę pojazdu startującego w klasie Extreme.
- W klasie „Quad/UTV” dopuszczalne są        Quady, UTV terenowe 4X4, dopuszczalna wyciągarka elektryczna ze wskazaniem posiadania liny kinetycznej. Obowiązkowe używanie kasków ochronnych